HTML

Egy másik motoros naplója

A neve alapján nyilván egy motorosról szól. de kicsit konkrétabban egy motorosról és az Ő motorjáról. Lényegében a kapcsolat alakulásáról a kezdetektől. A jármű pedig nem más, mint egy 1969-es MZ ES 125.

2012.06.05. 15:30 sztam

Az erő legyen velem!

Mióta a helyére került az új aksi, egyre többet használom a kétkerekűt. Sőt, már sikerült az EÜ csomagot is beszereznem, pedig az nem egyszerű ilyen ínséges időkben. Ígérni mindenhol tudtak, meg árat mondani, de elvihető egy sem, sehol. Legalábbis, amerre én jártam. Pedig a környéken voltam jónéhány helyen. Aztán menet közben adódott néhány apróbb probléma. Pl egyik reggel, amíg kitoltam a motort az udvarból a bal oldali szépséges szamárfül tükör gumipereme csődöt mondott, így a tartalma pofára esett. Hállelúja, miért is ne, pont a bal oldali, ráadásul induláskor. Persze nem estem kétségbe. Elővettem a padlásról az előkészített kormányvég tükröt és már vittem is az üvegeshez. Délutánra ígérte, tehát mentem tovább.

Aztán természetesen az eredeti útiterv szerint a pékség. Aztán nagyjából 4-5km múlva elveszett az erő és egy kereszteződéshez érve a lassítás alkalmával szépen le is állt. Hurrá. Pedig már örültem. A kereszteződésen áttoltam, és elő a szerszámokkal. Szerencsére összekészítettem egy vész pakkot, a legfontosabb eszközökkel. Mivel benzin van (tele) ezért megnéztem a gyertyát. Szép volt. Mármint szép fekete, mint a korom, de ugye ez ilyenkor nem túl előnyös. A zsebdrótkefével kis dörzsölés után már fémesebb színe lett, így vissza a helyére. Próba, és indul. Ok. El is indultam kis tétovázás után hazafelé, mert az erő még mindig nem volt velem, éppen csak gurult a gép. Aztán mire hazaértem volna, ismét erőre kapott, így mégsem adtam fel! Hátra arc és megvolt a bevásárlás. Majd még mindig kissé erőtlenül, de haza is elvitt.

Aztán elkészült a tükör ide autóval mentem, mert közben más üveges feladat is közbe jött. Kész lett és jól is néz ki. Kár hogy valami ócska festékkel lefújták a keretet, de legalább szürkével. Fel is szereltem:

 

Ezzel együtt a jobboldalit meg le, mert az már mégiscsak hogy néz ki felemás pillantókkal. Viszont szinte rögtön vissza is tettem, mivel a gázmarkolatot a tükör rögzítője határolta le, így ahogy levettem rögtön lecsúszott. Amíg oda nem lesz meg a gyári megoldás, addig felemás tükörrel használom.

Aztán még mindig nem lett erősebb. Ma megint nekiláttam egy kicsit felderíteni, hogy m okozhatja a kormosodást. Megkérdeztem néhány hozzáértőt és a gyertya, karburátor beállításon túl jött egy új tipp. A kipufogó. Nos, ezzel még egyáltalán nem foglalkoztam. Végül is két csavar tartja mindösszesen, hát szétcsavartam. Aztán „csak” szét kell húzni. Hát persze. Húzom én, de koszos is meg mozdulni se mozdul. A könyökről még könnyen lejött, de a többi mintha össze lenne ragadva. Aztán kicsit csavargatva és közben széthúzva jónéhány perc alatt sikerült kettéválasztanom. Hát nem csoda, hogy lekormozta a gyertyát! Ami ott volt az felér egy kisebb katasztrófával. Íme:

 

 

A külső hüvelyből gyakorlatilag kiömlött a kosz, majd egy hosszabb lécdarabbal, amit lehetett még kikotortam belőle, aztán egy halálraítélt rongyot még beletuszkoltam azzal is áttörölgetve a belsejét. A kipufogó több része sem volt fényes állapotban, ahogy a képen is látszik. Nem volt olyan hely ahol ne lett volna elszenesedett égéstermék lerakódva. Na ezt vésővel , csavarhúzóval, meg drótkefével, majd ronggyal törölgetve sikerült úgy-ahogy eltávolítani. Ez kb 1,5 óra munkával így néz ki:


 

Van különbség! Aztán kaptam egy újabb tippet. A kipufogót állítsam sósavba néhány órára. No nem az egészet, mert a krómozásnak nem tesz jót, de a belsejét nyugodtan. Ezt majd kipróbálom, de előtte a motort! Miután összeraktam és visszaszereltem az egységet, még a gyertyát újra letisztítottam. A motor rögtön indult, bár a kipufogó illesztésén még kell igazítani, de a próbakörre tökéletes lett!

Ami a legjobb, élmény volt motorozni vele! Nem hörgött le, nem fulladt, és tele volt energiával! Az erő újra velem van!

Szólj hozzá!

Címkék: javítás szerelés kipufogó erőtlen lefullad mz es 125 kormos gyertya


A bejegyzés trackback címe:

https://egymasikmotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr194567053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása