HTML

Egy másik motoros naplója

A neve alapján nyilván egy motorosról szól. de kicsit konkrétabban egy motorosról és az Ő motorjáról. Lényegében a kapcsolat alakulásáról a kezdetektől. A jármű pedig nem más, mint egy 1969-es MZ ES 125.

2011.10.29. 15:26 sztam

Nem a legszebb, de műszakira jó lesz

Ma is eltöltöttem néhány órát az Öreggel. Mint írtam elérhetővé vált a műszaki vizsga, így nekiláttam az utolsó simításokat befejezni. Már ami a műszakira felkészítést illeti. Első lépésben az indexek felszereléséhez fogtam hozzá. A jobb oldali irányjelző kábeleit jól kihúztam legutóbb, ezért ezt ugyanilyen jól vissza is kellett fűzni. Persze ez nem ment egykönnyen. Sőt! Le kellett szednem a gázcsövet, kiszedni a gázcsúszkát, majd le a féket. Ezek után lett egyáltalán esélyem, hogy a két kábelt behúzzam. Lényeg, hogy a helyén vannak. Aztán jött a fekete leves. Rövid a kábel… Na ezért már nem szedem szét még egyszer, inkább megtoldottam. (nem szép dolog, de tavasszal teljesen új kábeleket kap, addig meg nem megyek sehova a teraszon) Elégedetten nyugtáztam, hogy az jobb index felszerelve. Na igen, csak minden más lemaradt! Szóval index le, és szépen sorban minden vissza. Ezt vagy még kétszer eljátszottam. Így jár, aki siet! Lényeg, hogy kész. A balos könnyebben ment, bár toldani ott is kellett. Jöhet a próba! Aksit a helyére. Hoppá! Most jut eszembe, hogy vasárnap elsütöttem az egyik biztit. Vessen magára, aki nem tudja megjegyezni, melyik a pozitív, és melyik a negatív! Persze erre már felkészültem, mert lett tartalék. Ha már van, akkor mind a kettőt kicseréltem (16A). Szívató behúz két óvatos rúgás, és már indul is! Ezt szeretem! Hangja ok, szépen ketyeg. Mondhatom szép munkát végeztünk eddig!

Jöhetnek az egyéb kiegészítők. Két csodálatos tükör (nehogy ez legyen a probléma). Majdnem sírva szereltem fel! De amint az előző cikkben látszik, az ES tükör megvan már, igaz 220km-el arrébb. Sebaj, majd alkalom adtán. Amúgy hasznos, meg jól hátralátni, de kicsit odavág a designnak.

És mivel a héten már megkaptam a rendszámot is, ezért ez is felkerült. Ez érdekes, mert a rendszámot ugye én fizetem (5.500.-), de nem az enyém…  Ezt szépen csomagolva adják, rajta egy felirat:

„GÉPJÁRMŰ RENDSZÁMTÁBLA

Gyártója:            PLAKET Fémtáblakészítő és Forgalmazó Kft.
                               1118 Budapest, Sasadi u. 63.

Származása: Magyarország

Anyaga: festett, fényvisszaverő fóliával laminált alumínium lemez

Rendeltetésszerű használhatóságának időtartama: min. 5 év

Alapvető műszaki jellemzői: korrózióálló, biztonsági, dombornyomással készült

Minőségi besorolása: I. o.

Tisztítása: oldószer mentes autósamponnal

 

Rendszámtábla felszerelési útmutató:

A rendszámtáblát a KRESZ előírása szerinti helyre jól láthatóan a kereskedelmi forgalomban kapható rendszámtáblatartó-keret, illetve egyéb oldható kötőelem (pl. csavar) alkalmazásával lehet felszerelni. A felszereléshez és rögzítéshez esetlegesen szükséges furatokat a rendszámtáblán lyukasztással lehet kialakítani. A rendszámtáblát rögzítő kötőelemek látható felületének színe egyezzen meg a furatot magába foglaló felület színével.”

Ezt szándékosan és szóról szóra másoltam. Nem hibátlan a szöveg, de legalább ad némi iránymutatást, meg amúgy se olvastam volna el, ha nem írom le ide! Persze elolvastam, hiszen akkor döntöttem el, hogy leírom. Tehát a helyén van. És még így is indul! Nyugodtabb lesz a hosszú hétvége, aztán szerdán bejelentem vizsgára. Szerintem motorból ilyenkor már úgyse sok van a vizsgaállomásokon.

Szólj hozzá!

Címkék: index rendszám tükör szerelés műszaki helyreállítás mz es 125


A bejegyzés trackback címe:

https://egymasikmotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr73338182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása