HTML

Egy másik motoros naplója

A neve alapján nyilván egy motorosról szól. de kicsit konkrétabban egy motorosról és az Ő motorjáról. Lényegében a kapcsolat alakulásáról a kezdetektől. A jármű pedig nem más, mint egy 1969-es MZ ES 125.

2011.11.10. 21:08 sztam

Összegezve - Leltár a papírmunkáról

Mivel a vizsga után immáron újra forgalomba helyezve és érvényes műszaki vizsgával áll a motor az udvaron, ezért összegezném, hogy pontosan milyen papírmunkára is van szükség, ha ilyesmihez jut az ember.

A kiindulási pont. Egy motor forgalmi és rendszám nélkül.

Elsődleges teendő, hogy informáljuk le az utolsó tulajdonos és az ő nevéről kerüljön át a miénkre. Hivatalosan az összes tulajdonosnak szerepelni kell a nyilvántartó kartonon. Persze ha ez nincs meg, akkor az utolsó hivatalos tulajdonossal érdemes papírozni. Fontos!!! Ez nem szabályos a törvény szerint. Az én esetemben a tulaj személye ugyanaz volt, mint akitől vettem, csak a papírok már nem voltak meg. Így egy kicsit egyszerűbb az ügyintézés. Az okmányirodában el kell, hogy indítsuk az átírást. Itt szükséges: Adásvételi szerződés eredeti példány, eredetvizsga illetve egy kérelem. Ez utóbbira azért van szükség, mert a jármű nyilvántartókartonját elő kell keresni (főleg, ha még régi szürke engedélye volt) és az új tulajt fel kell vetetni. Az maximum 30 nap, de lényegében gyorsan megvan. Itt fontos, hogy az ügyintézés 15 nap, és Neked kell érdeklődni, hogy a kartonra felvitték-e az új adatokat! Én kaptam egy jópofa felszólítást is e miatt. Miután ez megvan már meg lehet tudni a várható rendszámot, de az átírás befejezéséhez feltétlenül ragaszkodnak a biztosításhoz. És még mielőtt minden rendben lenne, kell még egy műszaki igazoló lap. Erre legfőképpen azért van szükség, mert ha lejárt a műszaki, akkor addig nem adnak forgalmit. Tehát lehet választani, hogy kivonjuk a forgalomból, vagy irány a vizsgabázis. És a 15 nap lebegjen a szemünk előtt! Egy kis könnyebbség, hogy ha az ember rajta van a témán és rendszeresen bejár az okmányirodába ügyintézni, akkor rugalmasan kezelik a határidőt. Viszont a műszaki vizsgához a forgalmi hiányában szükség lesz hivatalos műszaki hatósági igazolásra, ami a motor és a tulajdonos adatait tartalmazza az okmányiroda bélyegzője által hitelesítve. A többi már csak szabadidő kérdése.

Költségek ES MZ 125 esetén:
- Eredetvizsga                              15.500.-
- Műszaki                                     10.000.-
- Átírás                                         2.215.-  (18Ft*ccm)
- Rendszámtábla                          5.500.-
- Rendszámtábla matrica             585.-
- Törzskönyv                                 6.000.-
- Forgalmi engedély                     6.000.-
- Hatósági bizonyítvány               2. 000.-
- Biztosítás                                   5-6.000.- (kb)

- Forgalomból kivonás                  2.300.-
- Forgalomba helyezés                 2.300.-

Ehhez jön az utazás, az idő és a türelem.

Mindenesetre így összegezve is megérte. Bár a papírmunka tényleg egálba került a motor árával, de sebaj, majd felértékelődik. Plusz én is több lettem a motoron túl az ügyintézés és a motor életre keltésének tapasztalataival. Persze munka még van, de ha kedvem tartja, hát megyek egy kört, de már nem csak az utcában!

 

Szólj hozzá!

Címkék: rendszám okmányiroda ügyintézés eredetvizsga műszaki átírás törzskönyv forgalmi engedély forgalomba helyezés mz es 125


A bejegyzés trackback címe:

https://egymasikmotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr243369381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása