HTML

Egy másik motoros naplója

A neve alapján nyilván egy motorosról szól. de kicsit konkrétabban egy motorosról és az Ő motorjáról. Lényegében a kapcsolat alakulásáról a kezdetektől. A jármű pedig nem más, mint egy 1969-es MZ ES 125.

2011.10.02. 20:21 sztam

Az első élmény, és az előzmények

Amint az előző bejegyzés tanúbizonyságát tette végre sikerült kipróbálni a gépet. Az első induláshoz nem sok kellett. A szívató nem volt még tökéletes. De egy kis igazítás után szépen beindult. Az alapjárat persze még nem volt tökéletes, de ahhoz éppen elég volt, hogy végre guruljunk vele egyet. Az élmény hatalmas volt, bár az erő nem tükrözte a motorban rejlő 9 lóerőt. Ezek után kapott egy új gyertyát, illetve a megszakítót is kicseréltük. Az üresjárati levegőcsavaron is állítottunk egy kicsit. Ami megnehezítette a dolgot, hogy a kormány kicsit hiányos. Még nincsenek fent az indexek, és a gáz oldalán hiányzik a kormányvég betét is, ezért a gázcső könnyen lecsúszik. Ráadásul a markolatok is rettenetesen el vannak öregedve, és néhány darab már le is szakadt belőlük. Végül is ideiglenesen egy parafa dugó a kormányvégbe (és hogy ez friss legyen ehhez előző este ajánlott egy üveg bort bontani, így nem annyira mállik szét a dugó J ) majd egy szorítóbilincs és a gázcső máris nem csúszik le. Ideiglenes megoldásnak tökéletes, bár a látvány nem emeli a motor fényét.

Mivel már elindult, ezért rögtön kiderült, hogy a fékek korántsem a legjobb állapotba vannak. Miután a kerekeket kivettük úgy festett, hogy rendben van, de mégsem fog az előírás szerint:

Féklassítás

7,1 m/s2 érdes felületű betonúttesten (autópályán) Új tömlőkkel és a két fék szakszerű kezelése mellett a következő fékutak adódnak:

- 30 km/óra 4,9 m

- 60 km/óra 19,4 m

- 90 km/óra 44,0 m

 

A vezető reagálási ideje ezeknél az értékeknél nincs figyelembe véve.

 

Tehát a közlekedés még erősen kockázatos. Persze ennél a motornál, minden esetben javallott az első és hátsó fékek együttes használata.  Többek között azért is, mert a féklámpa a lábfék használatával kapcsol. Persze most nem kapcsol. Mint kiderült izzó hiányában. Így nem csoda persze. Ami menet közben még gyanús lett, hogy a lábfék használata egyszerűen „fullasztja” a gépet. Tehát elveszi a gyújtást. Erre még nincs ötlet, de ha bekerül az izzó, majd kiderül, hogy mi az újság.

Más javítás nem történt most így hirtelen, viszont nem minden alkalommal indul, tehát még valami nem tökéletes. Probléma forrása, hogy a szikra nem minden alkalommal kerül elő. Szóval ezen még dolgozok egy kicsit.

 

Szólj hozzá!

Címkék: javítás indítás fék helyreállítás mz es 125


A bejegyzés trackback címe:

https://egymasikmotoros.blog.hu/api/trackback/id/tr263286144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása